24/12

Egentligen är det den 25, men det struntar vi i.

"Första" julafton avklarad, vilket tyvärr betyder att den mysigaste julen är slut. Julen med den släkten som jag träffar mest (läs Jannie och Ronja). Vi åt självklart julbord och kollade på traditionen, Kalle anka. Lustigt att man fortfarande kan sitta och småskratta åt dem små filmsnuttarna. Julklapparna delades som vanligt ut efter det och jag är nöjd, även fast jag mest fick pengar, men det var ju det jag önskade mig så att.
 Men som jag var inne på förut, den mysigaste julen. Det är alltid så tradiotinellt (stavning..) och man vet precis hur dagen kommer att se ut. Rätt hemskt om det inte skulle vara så ett år om man tänker efter. Men iaf, det är lugnt, mysigt och alla trivs tillsammans. Nu menar jag inte att jag inte trivs med den andra halvan utav släkten. Men allting blir så livligt då, 1000 småbarn som springer omkring och skriker, och det är inte alltid jätte populärt när man lagom till klockan 6 på kvällen bara vill åka hem och ungj*vlarna fortfarande har lika mycket energi, fortfarande vill leka kurragömma och att dem fortfarande vill leka med den där nya dockan eller bilen som dem fick i julklapp. Vem tror ni då dem vuxna släpper allt ansvar på? Joo, söta Daniella vill säkert hjälpa till, hon tycker det där är roligt tänker dem då. Så fan heller att jag tycker! Det är kul den första halvtimmen, max 1 timma beroende på hur roliga leksaker dem fick (A)....
 Men aja, det var egentligen inte dt här mitt inlägg skulle handla om. Jag älskar båda mina släkter och skulle inte vilja byta ut dem hur mycket det än kan låta som det. Jag vet att julen inte skulle kännas densamma om det där mindre julaktiga julen inte firades. Jag ska vara tyst och nöjd över att jag ens har en släkt att fira jul med! Tack jesus, eller gud, eller vem det nu är vi firar vid den här årstiden!

Sen mår jag sjuk illa just nu, hoppas på att det bara är för mycket köttbullar och knäck och inte maginfluensa. Jannes pappa hade haft det för några dagar sedan och jag klarar verkligen inte av att höra att någon precis har haft det. Får en klump i magen direkt och tänker att jag blir smittad. Så nu sitter jag här, illamåendes, magont och nervös över influensan. Jag vet väll egentligen att det säkert bara är köttbullarna... tror jag iaf.

Daniella, God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test