Barcelona

Längesen jag skrev nu, väldigt längesen. Men jag försvarar mig med att jag har haft fullt upp och faktiskt varit i Barcelona. Vilket enligt mig själv är en godtaglig ursäkt. Jag orkar inte skriva allt i detalj så jag skriver lite kortfattat om resan och vad som hände.

Började med att alla samlades 03.00 på skolan för att sedan åka till lkpg. Därifrån tog vi bussen till flygplatsen. När vi kom fram till Barcelona tog vi en ny buss till stället där vi skulle bo. Vi packade upp och jag och Annie snodde åt oss det finaste och största rummet. Vilket var en lätt match, bra övertalningsförmåga kallas det. Sedan fixade vi oss lite granna och vi kastades ut på alla barcelonas gator. Vi hoppade in på en bakgata för att se om det fanns någon billig restaurang som vi kunde äta på. Och självklart hittade vi en. Vi bestämmde oss för att gå in, vilket vi enligt mig själv aldrig skulle ha gjort. När vi kom in möttes vi av en äcklig lukt som i själva verket var maten som vi skulle äta. Jag och Annie hittade några stekta potatisar och kyckling som såg ätliga ut, så vi bestämmde oss för ta det. Men det visade sig att vi aldrig skulle ha gjort det. Det var och kommer alltid att vara det äckligaset jag har sett. Det var fettklumpar, ett stort jävla ben som absolut inte såg ut som ett kycklingben, skinnet satt kvar och den såg inte alls klar ut. Vi satt bara och petade i det och försökte komma på vad det kunnde vara som dom ville att vi skulle äta, påfågel enligt mig.

Följande dagar var vi på picasso museumet, kollade på segrada la familla, gaudi byggnader, shoppade och var lite på stranden. Hela spanien resan var mycket roligare än vad jag hade förväntat mig, men det har jag väll Annie att tacka för antar jag. Eller jag vet att det var därför.

I går (fredas) var det först skolan, och jag fattar inte att jag redan kan vara trött på den. Men jag kämpade igenom dagen och efter skolan åkta jag upp till spåret och sprang 5:an. Känner mig jäkligt stolt över att ha pustat mig igenom hela vägen. Och på tal om att springa spåret så har jag bestämmt mig för att få kondition som en jäkla häst. När jag kom hem så blev det att stressa in i duschen och sedan åka upp till vallen där några utan tjejerna var. Men stannade inte så länge för sedan åkte vi hem till mig. Bakade kladdkaka och pratade, mys som vanligt vill säga.

Idag har det inte hänt så mycket, åkte och solade med Annie. Sen hem och städade rummet och lite. Nu har vi gäster men dom flesta badar. Så då passar jag på att smita undan rolig som jag är. Men jag antar att jag borde gå ner och göra dom sällskap. Men jag tänker inte bada, dom får nöja sig med att jag doppar fötterna.

Puss på alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test