Nostalgi

Pappa blev arg förut och anklagade mig för att fyllt datorn inne vid kontoret. Så nu har jag suttit och rensat den hela kvällen. Raderade förbannat bort alla låtar och nu ångrar jag mig lite. I för sig hann jag rädda alla nostalgi låtar så som anton&affe och allt "blatte dunk" som i alla fall jag lyssnade på för ett antal år sedan. Vet inte varför men saknar det som var då. Man lyssnade på låtarna och tyckte att det passade in på sig själv såååå himla bra. Men i själva verket fattade man knappt vad livet innebar. Dock kan jag inte säga att jag har mer erfarenhet nu.

Den tiden var rolig, samtidigt som jag inte kan sätta mig in i den personen som jag då var. En tillbaka dragen, blyg och liten oskuldsfull tjej. Men jag ska inte säga att den personen har försvunnit helt. Jag kan fortfarande känna igen mig själv i bilder ifrån förr. Saker som jag skulle gjort och sakt förr. Jag tog helt enkelt bara ett steg upp och mognde (om det här nu är mognad..) Men jag kan sakna den förnuftiga Daniella ibland, för det lyckades jag nog tappa mest utav. Som i alla lägen tänkte 2 gånger innan hon gjorde någonting, nästan 3 till och med. Nu tänker jag aldrig längre än till nästippen känns det som.



Jag skulle vilja placera in mig i hennes huvud den tiden. Skge marken 2005/2006?

Nae, nu ska jag fortsätta att lyssna på Anton&Affe och kanske gråta en skvätt, ikväll är jag känslig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test